آخرین اخبار
1400/11/13 چهارشنبه
بیانیه مشترک مسئول نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست دانشگاه پیام نور لرستان به مناسبت دهه ی فجر انقلاب اسلامی

.

بیانیه مشترک مسئول نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست دانشگاه پیام نور لرستان
به مناسبت دهه ی فجر انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالْفَجْرِ
وَلَيَالٍ عَشْرٍ
وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ
وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ
هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ

"سوگند به سپیده دم  و به شبهای دهگانه" که همین سوگند برای درک تجلی نور از دل تاریکی شبهای سیاه ستم، خردمندان را بسنده است.

انقلاب اسلامی مردم نجیب ایران، راهی از دل یکی از طولانی ترین شبهای ظلمانی حکومت طاغوت، به سوی نور و خرد و روشنی به پیشوایی یک فقیه وارسته ی مسلمان است.
راه درخشانی که از قوس نزول انبیا آغاز می شود و با قوس صعود اولیا اوج می گیرد و با رهبری فُقَها تداوم می یابد و پرچم هدایت جهانی خود را به دست حضرت موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می رساند.

ظهور انقلاب اسلامی ایران، در میانه ی این قوس، طلایی ترین فرصت برای جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی، در تراز چنین چشم انداز هستی شناختی  و فراخ و فراگیری است.

اینک در آستانه ی چهل و سومین سالگرد پیروزی این "انقلابِ به نامِ خدای مردم ایران" به سمت مسیر پشت سر که چشم می چرخانیم، چهره ی نورانی امام و شهدا و مردان و زنان فداکاری را می بینیم که برای آنکه "ایران خانه ی خوبان شود، خون دلها خورده اند".
 به افق پیشِ رو که خیره می شویم، پیچ و خم های نرفته و گردنه های دشوار و قله های فتح نشده ای را می بینیم که باید برای فتح آنها هم با  عزمی استوارتر از پیش "قدم در راه بی برگشت بگذاریم" چرا که "حالیا چشم جهانی نگران من و توست"

این همه رسالت ما‌ دانشگاهیان کشور را به عنوان مغزافزار حل المسائل و متولی تربیت و تقویت قوه ی عاقله ی کشور، سنگین تر از دیگران می کند.

از این رو ما دانشگاهیان پیام نور لرستان،  با گرامی داشت چهل و سومین سالگرد این روزهای روشن و نورانی و  نیز میثاق دوباره با آرمانهای مقدس امامین انقلاب، ایستادگی و آمادگی خود را در میدان جهاد علمی، فرهنگی و تبیینی اعلام می داریم.
به امید روزهای روشن تر برای مردم نجیب سرزمینمان ایران و همه ی مستضعفان قدرتمند جهان

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست دانشگاه پیام نور لرستان
(بهمن ماه ۱۴۰۰)
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر